سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

نامه‏ی خانواده های دربند در زندان های عراق به «انتخاب»
شکنجه زندانیان ایرانی در عراق؛ مسئولان وزارت حارجه کاری کنند

خبرگزاری انتخاب: متأسفانه عراقى‌هاى مسئول ـ مخصوصاً در زندانها ـ بسیار بد عمل مى‌کنند و گویى به واسطه جنگ 8 ساله مى‌خواهند از ایرانیان انتقام یگیرند. حتى در سال گذشته به گفته‌ى زندانیان، مأمورین امنیتى عراقى در زندان بدره، زندانیان را بخاطر دعا و مراسم مذهبى مورد ضرب وشتم و شکنجه قرار داده بودند.با اینکه طبق قانونشان، مجازات تجاوز مرزى شش ماه زندان است، چند روز مانده به شش ماه، در دادگاه فرمایشى ـ که نه وکیلى دارند، نه اجازه دفاع به زندانیان مى‌دهند ـ مجازاتشان را به یک سال و دو سال، و در دادگاهى دیگر به 4 سال و شش سال تبدیل مى‌کنند. و سفارت جمهورى اسلامى حتى پیگیر گرفتن وکیل هم برایشان نیست!.

14 مرداد ماه 1387

خبرگزاری انتخاب:

جمعی از خانواده های دربند در زندان های عراق که به دلیل ورود غیر مجاز به عراق ماه‌ها است زندانی شده‌اند، با ارسال نامه‌اى به «انتخاب» ، خواستار رسیدگی فوری مقامات وزارت خارجه برای آزادی این زندانیان شدند.
به گزارش خبرگزاری «انتخاب»، خانواده‏ی این زندانیان در بند بر آنند که روز چهارشنبه مقابل سفارت عراق تجمعی داشته باشند و نسبت به رفتار غیر دوستانه کشور عراق و نیز عدم پی‏گیری وضعیت زندانیان توسط وزارت امور خارجه اعتراض خود را به گوش مسؤولان محترم برسانند.

متن کامل این نامه در پی می آید:

مدیر محترم خبرگزاری انتخاب

با سلام و تحیت
وضعیت زائران ایرانى که در زندانهاى عراق به‌سر مى‌برند، بسیار وخیم است.
از حداقل امکانات بهداشتى، تغذیه‌اى و رفاهى برخوردار نیستند. مسئولین کشور هم همه‌ى اینها را ـ که جرمشان فقط بى‌توجهى در نداشتن ویزا بوده ـ در کشور غریب رها کرده‌اند. سفارت هم تقریباً هیچ کار قابل ملاحظه‌اى نکرده است. این مظلومین به عشق امام حسین و اهل بیت(علیهم‌السلام) به آنجا رفته‌اند و زیارت نکرده به دام عراقى‌ها افتاده‌اند.
متأسفانه عراقى‌هاى مسئول ـ مخصوصاً در زندانها ـ بسیار بد عمل مى‌کنند و گویى به واسطه جنگ 8 ساله مى‌خواهند از ایرانیان انتقام یگیرند. حتى در سال گذشته به گفته‌ى زندانیان، مأمورین امنیتى عراقى در زندان بدره، زندانیان را بخاطر دعا و مراسم مذهبى مورد ضرب وشتم و شکنجه قرار داده بودند.
با اینکه طبق قانونشان، مجازات تجاوز مرزى شش ماه زندان است، چند روز مانده به شش ماه، در دادگاه فرمایشى ـ که نه وکیلى دارند، نه اجازه دفاع به زندانیان مى‌دهند ـ مجازاتشان را به یک سال و دو سال، و در دادگاهى دیگر به 4 سال و شش سال تبدیل مى‌کنند. و سفارت جمهورى اسلامى حتى پیگیر گرفتن وکیل هم برایشان نیست!.
برخى از آنان بخاطر همین وضعیت ناامیدى و بلاتکلیفى و عدم توجه ـ و در واقع بى‌خیالى مسئولین ایرانى ـ دچار ناراحتى روحى و بیمارى افسردگى شده‌اند! چند نفر را در زندان نعمانیه سراغ داریم که بخاطر همین بیمارى، دو ماه هست با هیچ کس ـ حضورى یا تلفنى ـ یک کلمه حرف نزده‌اند.
جمعى از خانواده‌هاى این مظلومین قصد دارند چهارشنبه (16 مرداد) از ساعت 8 صبح جلوى سفارت عراق در تهران تجمع کنند و از مسئولین عراقى خواستار آزادى عزیزانشان شوند و از مسئولین کشور ـ بخصوص وزارت امور خارجه ـ هم خواستار رسیدگى به وضعیت معیشتى آنان و پیگیرى جدى براى آزادى‌شان شوند.
بدون شک، پوشش خبرى مناسب در رسانه‌هاى کشور مى‌تواند درد دل خانواده‌هاى چشم انتظار را به گوش مسئولین ایرانى و عراقى برساند و زمینه‌ساز به‌سر رسیدن انتظارشان شود.
خواهشمندیم شما و همکارانتان در این درخواست انسان‌دوستانه در کنارمان بوده و با درج خبر و تصاویر تجمع و انعکاس نامه‌شان به مسئولین عراقى و احیاناً مصاحبه با خانواده‌ها، یارى‌گرمان در رسیدن به هدف ـ که آزادى زائران در بند است ـ باشید.

با تشکر فراوان
از طرف جمعى از خانواده‌هاى زندانیان
* * *
از انعکاس مطلوب خبر توسط خبرگزارى انتخاب تشکر کرده و از همه‌ى رسانه‌ها عاجزانه درخواست پوشش خبرى تجمع و انعکاس مشکلات زندانیان را داریم.
اجرکم عندالله
م. ایمانى



م. ایمانى ::: سه شنبه 87/5/15::: ساعت 12:18 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ