سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

موافقت شورای ریاست جمهوری عراق با درخواست عفو «نوری المالکی» نخست وزیر این کشور برای ایرانی‌هایی که به دلیل سفر غیرقانونی جهت زیارت عتبات عالیات در این کشور محکوم و زندانی شده اند یک گروه 86 نفر از این زندانیان را در آستانه آزادی قرار داده است.
«حسن کاظمی قمی» سفیر ایران در عراق به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت: پیگیری‌ها برای آزادی این گروه از زندانیان که امیدواریم همه نفرات شامل این فهرست را شامل شود از مدتها پیش در دستور کار سفارت قرار گرفت که
درخواست نخست وزیر عراق پس از موافقت و امضای آن در شورای ریاست جمهوری این کشور به وزارت دادگستری جهت اجرای حکم آزادی این زندانیان ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه تعداد زندانیانی که در فهرست سفارت نامشان درج شده 86 نفر است گفت که اکنون در انتظار دریافت فهرست نهایی موافقت شده هستیم و امیدواریم این گروه از زندانیان طی روزهای آینده آزاد شوند.
سفیر ایران در بغداد با اشاره به شرایط امنیتی خاص عراق و قوانین سختگیرانه احکام طویل المدت زندان تا 10 سال حبس برای ورود غیر قانونی به این کشور و نیز وضعیت نامناسب زندان های عراق از اتباع ایرانی خواست که از سفرهای غیر قانونی به این کشور برای زیارت عتبات عالیات اجتناب کنند.
کاظمی قمی در خصوص آخرین وضعیت دیپلمات های ایرانی در اختیار آمریکایی ها نیز گفت: در کلیه ملاقاتها با مقامات عراقی از جمله رییس جمهوری نخست وزیر و وزیران خارجه و کشور مساله دیپلماتها را با قوت پیگیری می‌کنیم و آنان نیز همواره گزارش پیگیری‌های خود با طرف آمریکایی را به ما انتقال می‏دهند.
سفیر ایران در عراق در باره موضوع ملاقات دیپلماتهای دربند با خانواده هایشان گفت : فهرست مربوط به این دیدارها ازطریق مقامات عراقی به طرف آمریکایی ارائه شده و آنها با اصل موضوع ملاقات خانواده‌ها با دیپلمات ها موافقت کرده‌اند و اکنون در انتظار تعیین روز ملاقات هستیم.



م. ایمانى ::: یکشنبه 87/9/3::: ساعت 2:21 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ