سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین اکبری معاون عتبات مقدسه سازمان حج و زیارت در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: درحالی که عراقی ها می توانند با پرداخت 15 دلار از هر یک از مرزهای ایران بدون محدودیت ورود و اقامت به ایران سفر کنند، زائران ایرانی با موضوعاتی مانند محدودیت هشت روزه اقامت، دخالت دیگران در تفتیش زائران ایرانی، گرانی هزینه صدور ویزا (سه برابر)، انگشت‌نگاری و اسکن قرنیه برخی زائران زیر 40 سال، انتظار طولانی هنگام ورود به عراق و سرویس فرسوده و نامناسب اتوبوسرانی در عراق مواجه‌اند.
اکبری گفت در دو سال و نیم گذشته یک و نیم میلیون زائر ایرانی به صورت رسمی به عراق سفر کرده اند اماهیچ کس به علت ارتکاب جرم زندانی نشده و کسی اقدام به ماندن در عراق نکرده است.
وی افزود در سه سال گذشته بیست و یک زائر ایرانی بر اثر انفجار یا تصادف کشته شده اند.
وی افزود:حدود صد زائر به علت ورود غیرقانونی به عراق زندانی شده اند که عراقیها نیز به زائر بودن آنان معترفند و تلاشها برای آزادی آنان ادامه دارد البته درباره آمار زندانیان با دولت عراق اختلاف نظر داریم که به نظر می‌رسد اطلاعات کافی به ما داده نشده است.
اکبری گفت دو یا سه نفر هم به جرم مواد مخدر در عراق زندانی هستند که اگر در ایران هم مرتکب این جرم می‌شدند، زندانی می‌شدند.


م. ایمانى ::: پنج شنبه 87/8/16::: ساعت 5:27 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ