سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

آقای متکى در دیدار با معاون نخست وزیر عراق: امیدواریم زوار ایرانى زندانى درعراق بزودى آزاد شوند.متکى
آقای منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار روز چهارشنبه (23/5/1387) برهم صالح معاون نخست وزیر عراق با وی ابراز امیدواری کرد که زوار ایرانی زندانی درعراق بزودی آزاد شده و رضایت خانواده آنان فراهم شود.
آقای متکی به آثار حضور زائران ایرانی در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: مراودات زوار بین دوکشور در خدمت خواست دو ملت است و اینکه برخی زوار بیش از حد مهلت قانونی در زندان می باشند، موجب نگرانی و ناراحتی خانواده های آنها را فراهم ساخته است، لذا امیدواریم با رفع موانع موجود، موجبات رضایت خانواده آنان فراهم گردد.
برهم صالح و آقای متکی در این دیدار پیرامون راه‌های تحکیم مناسبات دوجانبه ایران و عراق و مسائل منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران به روابط دو جانبه اشاره کرد و گفت: از روند روبه رشد مناسبات دوکشور و همچنین از برقراری آرامش و امنیت برای مردم عراق خوشحالم و اجرای پروژه های مورد توافق ، تعمیق مناسبات دوکشور را به همراه دارد .
وی با تشریح نتایج سفر آقای احمدی نژاد به عراق افزود: اراده دولتمردان دو کشور بر اجرای پروژه های مورد توافق ، زمینه شکوفایی هرچه بیشتر مناسبات فی مابین را ایجاد خواهد کرد و امیدواریم حجم مناسبات اقتصادی و بازرگانی دو کشور به چندین برابر وضعیت فعلی ارتقا یابد.
آقای متکی با تبیین چشم انداز تحولات داخلی اظهار داشت: ما مشارکت طیف های مختلف در حکومت را در چارچوب وحدت ملی ارزیابی می کنیم.
معاون نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با تشریح اوضاع فعلی عراق اظهار داشت : ما چشم انداز وضعیت عراق را امیدوارکننده می‌بینیم و اگرچه رخدادهای سیاسی در کشور ما سخت و دشوار است، اما آن را طبیعت ساختار و ترکیب سیاسی عراق قلمداد می‌کنیم .
برهم صالح در خصوص تفاهم نامه های منعقده میان ایران و عراق گفت: بغداد اراده لازم را برای اجرای تفاهم‌نامه منعقده در سفر آقای احمدی نژاد به عراق را دارد و بدنبال ایجاد ساز و کارهای عملی برای تحقق تفاهم‌نامه‌های موجود است.
وی به پیامدهای ناشی از خشکسالی در عراق و ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به این پیامدها، امیدواریم کارشناسان دو کشور برای تبادل تجربیات پیرامون بررسی راه‌های مقابله با خشکسالی با همدیگر جلسات مشترک برگزار کنند.

منبع: سایت وزارت امور خارجه



م. ایمانى ::: پنج شنبه 87/5/24::: ساعت 12:0 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ