سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

با پیگیریهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق 18تن از زایران ایرانی که در گذشته به صورت غیرمجاز وارد خاک عراق شده بودند ، روز جمعه آزاد شدند و به خاک میهن بازگشتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در بغداد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد که این 18زایر غیرمجاز بعد از سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان‌های عراق، با پیگیریهای سفارت ایران در عراق امروز آزاد شده و به خاک میهن بازگشتند.
پیشتر حسن کاظمی قمی سفیر ایران در بغداد در اظهاراتی خبری نسبت به سفر غیرمجاز زایران ایرانی به عراق هشدار داده بود.
آزادی این 18زایر ایرانی در آستانه سفر نوری المالکی نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.
نخست وزیر عراق قرار است در راس یک هیأت اقتصادی مرکب از 5 وزیر مرتبط با امور اقتصادی عراق روز شنبه به ایران سفر کند.

محمد مجید الشیخ پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت که این سفر رسمی دو روزه دارای هدف اقتصادی بوده و قرار است در آن مسائل و توافقنامه های امضا شده بین دو کشور پیگیری شود.
سفیر عراق در تهران افزود: همچنین دور جدید کمیسیون عالی دو کشور به ریاست نوری مالکی نخست وزیر عراق و پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این زائران که بیش از دو سال را در زندانهای نعمانیه و بدره عراق سپری کردند با پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و موافقت شورای ریاست جمهوری عراق و پس از اینکه نظامیان آمریکایی امور امنیتی زندانها را به عراقی ها واگذار کردند ، صبح امروز ( جمعه) آزاد شدند.
آزاد شدگان ایرانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با تشریح وضع نامناسب زندانهای عراق از شهروندان ایرانی خواستند بدون مجوز وارد عراق نشوند.
پیشتر 24 زائر ایرانی در دو مرحله از زندان بصره و دو تن دیگر از زندان سوسه در سلیمانیه آزاد شده بودند.
هم اکنون حدود 150 ایرانی در زندانهای عراق به سر می برند که بیشتر آنان به علت ورود غیر مجاز به عراق در بازداشت بسر می برند.
در این حال سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بیان اینکه دولت عراق برای اتباع خارجی که بدون مجوز وارد عراق مى‌شوند 10 سال زندان تعیین کرده است از هموطنان ایرانی خواست از مسافرت به این کشور بدون داشتن روادید معتبر و سایر مدارک خودداری و فقط از طریق سازمان حج و زیارت و یا سایر آژانس‌های معتبر به عراق سفر کنند.



م. ایمانى ::: شنبه 87/10/14::: ساعت 1:33 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ