سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

اظهارات سخنگوى وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران داخلى و خارجىسخنگوی وزارت امور خارجه

دومین نشست هفتگى آقاى حسن قشقاوى سخنگوى وزارت امورخارجه ایران ظهر سه شنبه (22/5/1387) با خبرنگاران رسانه‌هاى داخلى و خارجى برگزار شد.
یکى ازخبرنگاران با اشاره به ورود غیرمجاز حدود 80 زائر ایرانى به عراق و بازداشت بیش از شش ماهه این زائرین در این کشور و تعلل و کارشکنى دولت عراق نسبت به آزادى این زائرین، علیرغم سپرى شدن مدت شش ماهه قانونی، اقدامات وزارت خارجه را براى آزادى این زائران جویا شد که آقاى قشقاوى با بیان اینکه همواره توصیه دستگاه‌هاى اجرایى و متولیان اجرایى ما به هموطنان این بوده که انجام این سفرها به صورت قانونى باشد و پروسه قانونى طى شود، یادآور شد: ولى ممکن است بعضا روند قانونى با تعلل صورت گیرد و ما بارها از دولت عراق خواسته‌ایم که به انگیزه‌هاى مقدس پشت این سفرها توجه شود.
وى ادامه داد: همواره توصیه ما این است که اگر سفر عاشقانه به منظور زیارت عتبات عالیات در پیش است حتما در چارچوب هاى قانونى صورت گیرد که بعدا گرفتارى‌هایى براى زائران و دل نگرانى‌هایى براى خانواده‌هایشان ایجاد نشود.
آقاى قشقاوى با ذکر این نکته که متأسفانه زمان بازداشت این افراد از حد قانونى فراتر رفته و منجر به نگرانى جدى خانواده هاى آنها شده اظهار داشت: ما موضوع را به طرف عراقى منعکس کرده و از دولت عراق انتظار داریم هر چه زودتر اسباب خلاصى و رهایى این افراد را فراهم کند تا خانواده ها از دل نگرانى درآیند.
سخنگوى وزارت خارجه بار دیگر ضمن توصیه مجدد به انجام این سفر در پروسه قانونى خاطرنشان کرد: وزارت خارجه کاملا پیگیر این ماجراست و سفیر ما نیز در عراق به طور جدى این موضوع را پیگیرى مى کند و امیدواریم هر چه زودتر خبر خوش رهایى آنها را اعلام کنیم.
وى درباره سفر فرداى برهم صالح، معاون نخست وزیر عراق به تهران که سؤال دیگر این خبرنگار بود، با اشاره به سفر نیچروان بارزانی، به تهران گفت: سفر برهم صالح در چارچوب تداوم رایزنى‌ها در سطوح مختلف بین دو کشور انجام مى‌شود.
آقاى قشقاوى با اشاره به حجم گسترده سفرها بین دو طرف گفت: ایران آماده است در جهت شکوفایی، ثبات، امنیت و رفاه مردم عراق همکارى ها با دولت این کشور را ادامه دهد.
سخنگوى وزارت خارجه سفر برهم صالح به تهران را سفرى موفق و گامى موثر در جهت ارتقاى روابط دو جانبه برشمرد.

منبع: سایت وزارت امور خارجه



م. ایمانى ::: چهارشنبه 87/5/23::: ساعت 2:51 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ