سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

کد خبر: 14874 تاریخ انتشار: 15 مرداد 1387

جمعی از خانواده‌های افراد دربند در زندان‌های عراق به دلیل ورود غیر مجاز، بر آنند تا روز چهارشنبه مقابل سفارت عراق تجمعی داشته باشند و نسبت به رفتار غیر دوستانه کشور عراق و نیز عدم پی گیری وضعیت زنان توسط وزارت امور خارجه اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.
یکی از این افراد در پیامی به «تابناک» نوشت: وضعیت زائران ایرانى که در زندانهاى عراق به‌سر مى‌برند، بسیار وخیم است. این افراد از حداقل امکانات بهداشتى، تغذیه‌اى و رفاهى برخوردار نیستند. برخی مسئولین کشور هم اینها را ـ که جرمشان فقط بى‌توجهى در نداشتن ویزا بوده ـ در کشور غریب رها کرده‌اند. سفارت هم تقریباً هیچ کار قابل ملاحظه‌اى نکرده است.
متأسفانه عراقى‌هاى مسئول ـ مخصوصاً در زندان‌ها ـ بسیار بد عمل مى‌کنند و گویى مى‌خواهند از ایرانیان انتقام یگیرند. حتى در سال گذشته به گفته زندانیان، مأمورین امنیتى عراقى در زندان بدره، زندانیان را بخاطر دعا و مراسم مذهبى مورد ضرب وشتم و شکنجه قرار داده بودند.
با اینکه طبق قانونشان، مجازات تجاوز مرزى شش ماه زندان است، چند روز مانده به شش ماه، در دادگاه فرمایشى ـ که نه وکیلى دارند، نه اجازه دفاع به زندانیان مى‌دهند ـ مجازاتشان را به یک سال و دو سال، و در دادگاهى دیگر به 4 سال و شش سال تبدیل مى‌کنند و سفارت جمهورى اسلامى حتى پیگیر گرفتن وکیل هم برایشان نیست!
برخى از آنان به خاطر همین وضعیت ناامیدى و بلاتکلیفى و عدم توجه ـ و در واقع بى‌خیالى مسئولین ایرانى ـ دچار ناراحتى روحى و بیمارى افسردگى شده‌اند! چند نفر را در زندان «نعمانیه» سراغ داریم که به خاطر همین بیمارى، دو ماه هست با هیچ کس ـ حضورى یا تلفنى ـ یک کلمه حرف نزده‌اند.
جمعى از خانواده‌هاى این مظلومین قصد دارند چهارشنبه (16 مرداد) از ساعت 8 صبح جلوى سفارت عراق در تهران تجمع کنند و از مسئولین عراقى خواستار آزادى عزیزانشان شوند و از مسئولین کشور ـ بخصوص وزارت امور خارجه ـ هم خواستار رسیدگى به وضعیت معیشتى آنان و پیگیرى جدى براى آزادى‌شان شوند.

منبع: سایت تابناک



م. ایمانى ::: چهارشنبه 87/5/16::: ساعت 7:0 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ