سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

على‌رضا الماسى (اهل همدان) که به همراه 53 نفر دیگر در مهرماه 1386 از زندان نعمانیه عراق آزاد شده، نحوه ورود به خاک عراق و دستگیرى‌اش را چنین بیان مى‌کند: به اتفاق 31 نفر از زائرین ایرانى در دهه محرم الحرام سال 85 به قصد زیارت کربلا وارد خاک عراق شدیم که بلافاصله توسط نیروهاى عراقى دستگیر شده و به بازداشتگاه انتقال یافتیم.
وى گفت: مدت 9 ماه را در زندان‌هاى بدره و نعمانیه گذراندیم که هر لحظه آن کشنده و غیرقابل تحمل بود.
او اظهار داشت: با الگو گرفتن از آزادگان عزیز و با هدف روحیه دادن به اسرا همه روزه برنامه‌هاى مذهبى و ورزشى توسط اسرا در زندان‌هاى عراق برگزار مى‌شد که متأسفانه در زندان بدره گروهى از نیروهاى امنیتى زندان که شیعه نبودند با اجراى برنامه‌هاى مذهبى در زندان مخالفت نموده و تمامى اسرا را مورد ضرب و شتم قرار مى‌دادند و تعدادى نیز در این خصوص مجروح شدند و این حادثه به مسئولان ارشد عراقى و سازمان ملل گزارش شد.
مصطفى طاهرى نیز در ادامه از کمبود امکانات شامل برق و آب و غیره در زندان‌هاى عراق سخن گفت افزود: نبود امکانات بهداشتى باعث بروز بیمارى‌هاى خارش و گال در بین زندانیان شده است.
وى اظهار داشت: جالب است بدانید در زندان‌هاى عراق به دلیل کمبود جا هر نفر براى خواب باید از دو موزائیک استفاده کند که این روش در زندان به کارتن خوابى معروف بود و باعث شده بود زندانیان نیز از بى‌خوابى رنج ببرند.
وى در پایان گفت: بیشتر زندانیان عراق را افغانى‌ها تشکیل مى‌دهند که به جرم حمل کالاى قاچاق، اسلحه و... دستگیر شده‌اند.
شایان ذکر است در حال حاضر حدود 25 هزار شهروند عراقى و خارجى در زندان‌هاى این کشور نگهدارى مى‌شوند که به دلیل هرج و مرج حاکم بر عراق و حضور نیروهاى اشغالگر هر لحظه جانشان در خطر است و گرسنگی، بیماری، نبود امکانات بهداشتى – درمانی، بهانه‌گیرى‌هاى بى‌مورد و شکنجه‌هاى گاه و بى‌گاه عده‌اى از نیروهاى امنیتى عراق و اشغالگران آمریکایى، این زندان‌ها را وحشتناک‌تر از زندان‌هاى صدام کرده است.


منبع: روزنامه هگمتانه



م. ایمانى ::: یکشنبه 87/5/13::: ساعت 2:13 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ