سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زائران در بند

مطلب زیر بخشى از پیش‌نویس نامه‌اى است که بناست پس از تجمع روز سه‌شنبه خدمت رئیس‌جمهور محترم ارسال شود:

به نام خدا
جناب آقاى دکتر احمدى نژاد
با سلام و تحیت
وضعیت زائران ایرانى که در زندانهاى عراق به‌سر مى‌برند، بسیار وخیم است.
از حداقل امکانات بهداشتى، تغذیه‌اى و رفاهى برخوردار نیستند. مسئولین کشور هم همه اینها را ـ که جرمشان فقط بى‌توجهى و نداشتن ویزا بوده ـ در کشورى غریب رها کرده‌اند. سفارت ایران هم تقریباً هیچ کار قابل ملاحظه‌اى نکرده است.
متأسفانه عراقیهاى مسئول ـ مخصوصاً در زندانها ـ بسیار بد عمل مى‌کنند و گویى مى‌خواهند از ایرانیان انتقام یگیرند. با اینکه طبق قانونشان، مجازات تجاوز مرزى شش ماه زندان است، چند روز مانده به شش ماه، در دادگاه فرمایشى ـ که نه وکیلى دارند، نه اجازه دفاع به آنان مى‌دهند ـ  مجازاتشان را به یک سال و دو سال، و در دادگاهى دیگر به 4 سال و شش سال تبدیل مى‌کنند.
برخى از آنان بخاطر همین وضعیت نا امیدى و بلاتکلیفى و عدم توجه ـ و در واقع بى‌خیالى مسئولین ایرانى ـ دچار ناراحتى روحى و بیمارى افسردگى شده‌اند! چند نفر را در زندان نعمانیه سراغ داریم که بخاطر همین بیمارى دو ماه هست با هیچ کس ـ حضورى یا تلفنى ـ یک کلمه حرف نزده‌اند.
شما را به خدا به داد اینان برسید. با مسئولین عراقى  ـ که دم از دوستى مى‌زنند ـ بصورت جدى صحبت کنید و از آنان بخواهید این مظلومین را که به عشق امام حسین و اهل بیت(علیهم‌السلام) به آنجا رفته‌اند و زیارت نکرده به دام عراقى‌ها افتاده‌اند، هرچه سریعتر آزاد کنند.
از مسئولین وزارت خارجه هم بطور جدى بخواهید به وضعیت معیشتى اینان رسیدگى کنند.
آقاى دکتر درست است که اینان خطایى مرتکب شده و قانون را زیر پا گذاشته‌اند ولى باور کنید مجازاتشان بسیار ظالمانه است.

با تشکر فراوان
جمعى از خانواده‌هاى زندانیان



م. ایمانى ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 2:52 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ